Ahad, 29 Mac 2009

Sekolahku Syurgaku

SRI Al-Amin Kuala Terengganu ditubuhkan secara rasminya pada Jan 2002 dengan murid seramai 45 orang (tahun 1 dan 2 ) dan guru seramai 5 orang. Operasinya ketika itu menumpang di sebuah villa di kampung Bukit Tok Ris atas ehsan seorang usahawan. Dari situlah ia berkembang, melahirkan anak-anak pewaris generasi di masa hadapan. Dengan misi kearah membentuk generasi uswah hasanah, ia menitikberatkan pendidikan insan rabbani yang cemerlang duniawi dan ukhrawi. Sistem pendidikan bersepadu sebegini amat ditagih masyarakat agar anak-anak di masa hadapan tidak hanya cemerlang dalam peperiksaan, tetapi cemerlang akidah, ibadat dan akhlak.


Kini operasi sekolah berpindah ke sebuah madrasah lama secara sementara. ia lebih luas dan dapat menampung pertambahan bilangan pelajar. Pihak lembaga pun sudah memulakan langkah dengan merancang pembinaan sebuah bangunan kekal. Bermakna kami akan berpindah lagi, untuk kali keduanya. Namun semua itu adalah semata-mata mencari satu suasana yang lebih kondusif bagi pendidikan terbaik untuk anak-anak.

Duit disumbangkan, tenaga dikerahkan dan mata disengkang siang dan malam untuk memastikan projek ini terlaksana. Alhamdulillah , semenjak Februari lalu, ia telah dibatu asaskan dan kini berada peringkat-peringkat akhir pembinaannya. ALP mengerahkan segala kemampuan untuk menjayakan projek ini semata-mata ingin menjadi teras kepada amal yang amat mulia ini. ia disokong pula oleh para dermawan dan masyarakat yang tidak jenuh menderma dan membayar zakat bagi projek ini. Kepada semua , ianya tidak terbalas dan cukuplah sebening airmata kami di malam hari mendoakan kebaikan untuk semua. jasa kalian adalah dalam perkiraan ilahi untuk dihitung dan diganjari.

Kini, dalam pra operasinya yang terakhir, ia masih memerlukan bantuan kewangan. Sebuah surau perlu dibina, jalan perlu dibuat dan diturap, tanah-tanah perlu ditambung untuk membina jalan dan surau. Air dan elektrik perlu dilengkapkan dan akhirnya segala keperluan persekolahan, kerusi, meja, papan putih, alatan sekolah dan lain-lain perlu disediakan. Secara anggaran pihak ALP, lebih kurang RM200,000 lagi diperlukan untuk tujuan ini. Kepada sesiapa yang masih dahagakan kebaikan dan pahala, segeralah untuk mendapat keberkatan ini, mendermalah.

Akaun BIMB JIMKT Pembangunan: 13017010074183
Akaun Maybank JIM Kuala Terengganu: 563064116237


Jika semuanya seperti dirancang, apabila seklah menyamung operasinya untuk penggal kedua nanti, kami akan berpindah dan memakmurkan bangunan ini, yang berdiri atas usaha, tenaga dan duit kalian semua. Semuanya tak terkecuali, ALP, para PIBG, para guru, para Ibubapa dan pelajar, para dermawan dan seluruh masyarakat yang prihatin.

Semoga usaha ini akan diberkati dan berpanjangan. Selamat beramal.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan